måndag 25 januari 2010

Bara inte du

Vi har haft en riktig slappehelg så jag har passat på att läsa lite. Bara inte du av Katarina von Bredow var det som gällde. Katarinas böcker är väldigt populära på biblioteket där jag jobbar så jag brukar försöka läsa dem. Jag har dock legat lite efter eftersom det kom lite annat emellan i höstas. Jag jobbar dock med att komma i kapp. Jag har läst fem ungdomsböcker så här långt i år så jag tycker att jag ligger rätt bra i fas. Nu när jag är mammaledig så behöver jag ju inte heller läsa massor utan kan läsa precis bara de ungdomsböckerna som jag blir sugen på.

Bara inte du handlar om Emma som fyller tjugo och som precis flyttat hemifrån. Det är nu hennes vuxna liv ska börja med jobb och egen lägenhet. En kväll dyker bästa kompisens kille upp. Han har hittat en perfekt hylla som han tyckte Emma bara är tvungen att ha. När han ska gå så uppstår ett sånt där konstigt ögonblick. Ett sånt ögonblick som man undrar om den andre också kände. Detta är början på trubbel för Emma och det är inte bara på kärleksfronten som det uppstår problem utan Emma blir även indragen i en härva som kan gå riktigt illa. Så boken handlar inte bara om kärlek och relationer utan det blir en del action också.

Jag gillar Bara inte du och jag kommer fortsätta att läsa Katarina von Bredows böcker.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar