onsdag 6 januari 2010

Då var det dags

Som nybliven mamma tänkte jag att även jag skulle prova på det här med att blogga. Nu har man ju all tid i världen, eller???

Är även nyfiken på hur det fungerar och så kan det vara lite intressant med lite kontakt med omvärlden. Lilla Maja är mammas stolthet men hon säger inte så mycket än. Vilket kanske inte är så konstigt eftersom hon inte ens är tre månader gammal...Så finns det någon där ute? Kanske några andra som är mammalediga.

Vad ska jag då skriva om här på bloggen?

Jag kommer skriva om sådant som faller mig in men med fokus på böcker och hur det är att vara mammaledig. Vi får väl se lite hur det blir, den som lever får se. Kan finnas en risk att det hela dör ut i ett ynkligt försök att hitta på något nytt.

Att det kommer fokuseras på böcker beror på att när jag inte är mammaledig jobbar jag som bibliotekarie. Frågan är hur mycket jag kommer hinna läsa. Att sköta en liten tremånadersbebis tar ju lite tid.

Jag hoppas ni har tålamod med mig för som sagt detta är en ny erfarenhet för mig. Kommer testa runt lite och se hur allt funkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar