lördag 13 mars 2010

Ännu ett biblioteksbesök

Så har jag varit på biblioteket igen. Känns som jag är där var och varannan dag och hämtar böcker. Något som är positivt förutom att jag får läsa massa bra böcker är att jag får en hel del motion också. Varje gång jag går dit så är det en timmes promenad. Har annars lite svårt att motivera mig att bara gå ut och gå men har jag ett mål så blir det genast mycket lättare. Så jag fortsätter att reservera böcker hejvillt. Tycker det har blivit så smidigt nu när man får ett mail när de kommit in. De flesta böckerna jag vill läsa finns inte på vårt lilla bibliotek utan de får skickas från huvudbiblioteket så det är därför som det blir att jag reserverar en massa.

Igår var jag och hämtade två nya böcker.

Var är Alaska? av John Green
Allt är bara bra, tack av Moa Herngren

Var är Alaska? är en ungdomsbok som jag tänkt läsa många gånger. Vi har den på biblioteket där jag jobbar. Den har fått väldigt fin kritik men av någon anledning så har det inte blivit att jag läst den. Nu ska jag snarast sätta mig och läsa den. Hoppas den är lika bra som jag förväntar mig.

Allt är bara bra, tack vet jag inte så mycket om. Fick upp ögonen för Moa Herngren när hon var med i TV4:s program Förkväll. Då pratade de dock om hennes andra bok som heter Jag ska bara fixa en grej i köket. Den fanns dock inte inne på biblioteket men är nu reserverad. Så medan jag väntar på den tänkte jag läsa hennes första bok.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar