tisdag 30 mars 2010

Sommarens böcker 2010, barn och ungdom

I fredags låg det ett litet paket i min brevlåda. Det visade sig innehålla katalogen Sommarens böcker 2010. Så det blev en stunds trevligt bläddrande. Jag har dock bara hunnit med avdelningen barn- och ungdom. Vuxenavdelningen får vänta lite.

I katalogen fanns två intressanta artiklar, en om barnbokklubbar och en annan om bokbloggar. En intressant artikel om Anna Winberg som skriver bloggen I love pocket. Så Sommarens böcker 2010 innehåller inte bara böcker utan också annat som är intressant att läsa om. Jag ska kanske återgå till böckerna dock.

Det kommer en hel del intressant och fina böcker i sommar. Jag kan inte nämna alla utan jag har fått välja några som jag tror kommer bli mina favoriter.

Spyflugan Astrid rymmer av Maria Jönsson

Jag är inte sömnig av Jonathan Allen

Paddington på ordjakt av Michel Bond

Saker som aldrig händer av Johanna Lindbäck

Blodets röst av Magnus Nordin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar