onsdag 17 mars 2010

Stoj och stim och lite kaos

Har idag hälsat på mina kollegor på skolan som jag är föräldraledig ifrån. Att man har spenderat sina dagar i den ljudnivån har jag svårt att förstå. Två timmar pallade jag sedan höll jag på att storkna. Lilltjejen visade sig från sin bästa sida. Hon flirtade med alla, satt och skrattade och tittade med stora ögon på alla dessa människor.

Biblioteket vågade jag knappt besöka. När jag hastigt och lustigt lämnade jobbet i höstas drogs det ner på personalen i biblioteket. Nu finns det personal 6 timmar i veckan. Det kan nämnas att detta är på en F-9 skola med cirka 500 elever. Visst på andra skolor har man kanske inte mycket mer men på min skola har det varit bemannat hela dagarna tidigare och då är ju både elever och lärare vana att där är någon som sköter saker och ting. Man kan säga att det var kaos. Det kan även tilläggas att det inte köpts in en enda bok sen jag gick hem i höstas. Inte en enda.....

Så nu ska jag sätta mig och göra en lista på böcker som måste köpas in. Ska man ha ett bibliotek så får man ju för fasiken ha lite nya böcker också annars kan man ju lika bra stänga ner alltihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar