torsdag 1 april 2010

Dags att sätta fart

Det är dags för mig att öka lästempot lite. Har en del böcker som måste lämnas tillbaks till biblioteket om några dagar. Till sista andetaget ska lämnas den sjätte april och den går inte att låna om. Den är på 357 sidor. Så då måste jag läsa 60 sidor om dagen. Vilket ju inte är helt omöjligt men nu är det ju påsk också så man har ju lite annat inbokat. Hoppas jag hinner.

Sen ska jag helt hinna läsa Okänt offer till den tionde april. Vilket kan bli lite kärvt, då den är på över 500 sidor.

Så det är vad jag kommer läsa i påsk. Vad ska ni läsa? Någon deckare, kanske?

3 kommentarer:

  1. Jag håller på att läsa Den glömda trädgården. Jag tror faktiskt inte att det blir så mycket deckare i påsk, men man vet aldrig! ;)

    SvaraRadera
  2. Jag vet egentligen inte varför man pratar om att man ska läsa deckare på påsken. Brukar folk göra det?

    SvaraRadera
  3. I Norge är det tradition med en deckare till påsk och det har spridit sig över till oss, tror jag.

    SvaraRadera