fredag 2 april 2010

Summering mars

Under mars månad läste jag nio böcker. Fyra av dem var ungdomsböcker:

Flytande i vatten, Till jord skall du bli och Den gråtande mördaren av Kjetil Johnsen
Jag finns av Maja-Maria Henriksson

Så nu har jag läst 13 ungdomsböcker detta året. Mitt mål var att läsa minst tio. Det målet var dock väldigt lågt satt med tanke på att jag läste mer än 40 ungdomsböcker förra året. Ett av mina mål är då avklarat. Det är dock lite värre med de andra målen.

Jag har läst en bilderbok:

Paddington av Michel Bond

Jag var lite tveksam om jag skulle ta med bilderböcker på listan över lästa böcker men bestämde att jag skriver upp sådana som är nya bekantskaper.

Under mars månad har jag läst en av mina hyllvärmare:

Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri

Så att läsa fem av mina hyllvärmare, som är mitt mål för året, ska jag nog klara.

Sen blev det två fackböcker:

Världens lyckligaste folk av Lena Sundström
Hämta, Lämna, Leva av Malin Danielsson och Lotta Thorelius

Boken av Danielsson och Thorelius var intressant att läsa då jag är ganska nybliven förälder. Jag tror att jag kommer läsa fler böcker om föräldrarskap under året.

Sedan blev det två böcker om relationer:

Allt är bara bra, tack av Moa Herngren
Malin och Henrik av Denise Rudberg och Daniel Möllberg

Det har varit rätt blandad läsning under mars månad. Även denna månad är det dock ungdomsböckerna som dominerar. Det beror en hel del på att jag håller på med serien Tre som består av tio böcker. Nu finns det dock inte fler i den serien tillgängliga utan de kommer i maj. Så under april blir det kanske inte lika många ungdomsböcker. Fast någon blir det nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar