tisdag 11 maj 2010

Anna Pihl

Då det inte var så fint väder förra veckan passade jag på att börja titta på en dvd-box som jag fick i julklapp. Faran med att börja titta är att jag lätt fastnar och sedan ser avsnitt efter avsnitt. Mycket riktigt fastnade jag och har nu sett alla tre säsongerna. Dvd-boxen som jag pratar om är Anna Pihl.

Jag tyckte väldigt mycket om serien om Anna Pihl. I första säsongen får vi följa Anna som ska börja jobba på en polisstation i Köpenhamn. Hon är ensamstående mamma och första dagen kommer hon försent och får även ha sonen på jobbet ett tag, vilket inte är så populärt. Anna kommer dock snabbt in i gemenskapen och hon och kollegorna löser brott till höger och vänster. Man får följa Annas liv på stationen men även hennes privatliv.

Vad jag nu ska göra på regniga dagar vet jag inte riktigt, städa kanske :)

Någon som har något bra tips på någon bra tv-serie som finns tillgänglig på box?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar