lördag 29 maj 2010

Ett besök på loppisen

Idag ska vi pausa lite från allt som måste göras här hemma. Vi ska ta en promenad till byns loppis. Där ska jag se om jag kan fynda lite böcker. Inte för att jag behöver fler böcker men någon liten bok tycker jag att jag kan unna mig. Alla pocket kostar 5 kr och inbundna böcker 10 kr. Det kallar jag fynd. Jag ska fortsätta leta Karin Fossum. Förra gången hittade jag en och i veckan fyndade jag en annan av hennes böcker om Konrad Sejer. Jag vill dock hitta den första i serien. Vi får se om jag har någon lycka.


2 kommentarer:

  1. Hey! Det är förvisso ingen metropol vi bor i men by är väl att ta i? En by bor det ett par hundra människor i men vi är iaf drygt 10.000 här ;) Så en liten småstad kanske eller helt enkelt bara en ort?

    SvaraRadera
  2. Småstad kan man ju inte kalla det. I så fall får det väl bli ort. Jag tycker det låter trevligare med byn än orten så du får stå ut med att jag kallar det byn :)

    SvaraRadera