söndag 2 maj 2010

Summering - april

Då var det dags att summera ännu en månad. Under april månad har jag läst sex böcker. Ett rätt skralt resultat med tanke på att en av de böckerna är en bilderbok. Men men inte så mycket att göra åt fast om jag hade önskat att jag hunnit med lite fler böcker.

Jag läste tre ungdomsböcker under april månad:

Vargbröder, Vålnadernas berg av Michelle Paver
Var är Alaska? av John Green
I det här trädet av Katarina Kieri och Per Nilsson

Jag och dottern stiftade en ny bekantskap i bilderboken:

Jag är inte söt! av Jonathan Allen

Vi har givetvis läst fler bilderböcker men som jag skrivit tidigare så tar jag bara med sådana som är nya bekantskaper och som jag tycker är väldigt bra.

Sedan läste jag även två romaner:

Till sista andetaget av Anne Swärd
Jag ska bara fixa en grej i köket av Moa Herngren

Ännu en månad dominerar ungdomsböckerna dock inte lika mycket som tidigare månader. Det går dock lite trögt med mina läsmål. Då jag under april månad inte läst något som jag kan beta av på min lista. Problemet är att jag reserverar alldeles för mycket böcker på biblioteket och eftersom det ofta är eftertraktade böcker så måste jag läsa dem snabbt. Det blir alltså de böckerna som jag prioriterar. Under maj månad ska jag försöka reservera lite mindre böcker så jag kan läsa lite fler av mina hyllvärmare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar