söndag 4 juli 2010

Baristas av Denise Rudberg

Denise Rudberg har nu börjat på en ny serie böcker för ungdomar, Baristas är första delen. Baristas handlar om tre killar, Nicolas, Ruben och Ludvig. Boken är uppbyggd på så sätt att man följer killarna i de olika kapitlen som är märkta med deras namn. Jag har dock till en början svårt att hålla reda på vem som är vem. Så det blir lite snurrigt. På baksidan av boken så beskrivs killarna så där kan man läsa så man inte blir helt förvirrad.

Om jag nu ska återgå till handlingen så får vi följa killarna och deras liv. Av olika anledningar söker de alla ett extraknäck och de hamnar alla på en nyöppnad kaffebar. De får gå en kurs i hur man gör det perfekta kaffet. Denna första bok handlar dock inte så mycket om kaffebaren utan den är mest en presentation av killarna och deras liv. Jag kan tänka mig att de följande böckerna utspelar sig mer på kaffebaren.

Jag tyckte boken var helt okej, fast om jag ibland blev snurrig över vem som var vem. Det känns knappt som jag börjat läsa förrän boken är slut så det märks ganska tydligt att det är en första bok. Men jag vill absolut läsa mer. Frågan är ju bara hur länge vi kommer att få vänta på nästa del.

Vill du se en trailer och läsa mer om boken kan du klicka här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar