fredag 20 augusti 2010

Bokbloggsjerka - veckans fråga

Då var det fredag igen och det är dags för veckansfråga i Bokbloggsjerkan. Inne hos Annika kan du läsa vad det hela handlar om.

Veckans fråga:

Vilken bok önskar du att du själv skrivit, och varför?

Jag önskar jag hade skrivit böckerna om Harry Potter. För då hade jag varit en väldigt rik kvinna :) Inte bara på pengar utan även på fantasi. Önskar att jag hade lite bättre fantasi. Jag tycker böckerna om Harry Potter är fantastiska. Så har ni inte läst dem så gör det. De går inte att jämföras med filmerna. Jag tycker dock att filmerna är väldigt bra och det är fantastiskt att se de också.


5 kommentarer:

  1. Jag har läst de två första böckerna och trean och fyran (på engelska) står i min bokhylla. Mitt Harry Potter sug gick dock rätt fort över.

    Jag håller med dig angående J.K. Rowlings rikedom: det hade inte varit helt fel att ha hennes "lön" på sitt eget bankkonto :-)

    SvaraRadera
  2. Ett bra svar tycker jag. Jag önskar också att min fantasi var större och lika "ut-flippad".

    SvaraRadera
  3. Det önskar jag med!!!

    Ja, chokladbröd är ett bra tips! Det brukar vara uppskattat!

    SvaraRadera
  4. Jag har läst böckerna flera ggr och tycker att de än underbara :-) Skulle gärna ha skrivit dem.

    SvaraRadera
  5. ibland önskar jag att jag levt på 1800-talet

    SvaraRadera