lördag 28 augusti 2010

Bokbloggsjerka - veckans fråga

I veckans bokbloggsjerka inne hos Annika ska man svara på följande fråga:

Lyssnar du på musik när du läser? Om ja, vilken är den ultimata "läsarmusiken" enligt dig (just i detta nu)? Om nej, har du någon annan ritual kring läsandet som du kan dela med dig av?

Jag lyssnar inte på musik när jag läser. Jag vill helst ha helt tyst när jag läser. Jag blir så lätt distraherad annars. Därför läser jag helst innan jag ska gå och lägga mig eller i badet. Jag har heller inga andra ritualer när jag läser.


4 kommentarer:

  1. Jag har inte heller några direkta ritualer. Men att man sitter i lugn och ro och att man har en varm kopp te eller kaffe är aldrig fel.

    SvaraRadera
  2. Det verkar som att de allra flesta tycker bäst om att läsa när det är alldeles tyst runt omkring dem.

    Intressant tycker jag! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag läste gärna i badet på den tiden jag fick ha badkaret för mig själv... *s*

    SvaraRadera
  4. Om jag lyssnar på musik ska det vara musik utan sång.

    SvaraRadera