fredag 3 september 2010

Äntligen

Äntligen har jag den i min hand. Johanna Thydells nya bok Ursäkta att man vill bli lite älskad. Den kommer visst inte ut förrän på tisdag men då jag var och lyssnade på henne ikväll kunde man även köpa boken.

Jag har lyssnat på Thydell en gång tidigare. Jag tycker hon är riktigt bra. Man blir glad bara man ser henne. Thydell pratade om sin första bok I taket lyser stjärnorna. Jag antar att de flesta läst den och har ni inte det så tycker jag absolut att ni ska göra det. Thydell berättade att hennes böcker inte är självbiografiska men att det ofta bygger på någon händelse som hon varit med om. Hennes mamma dog också i cancer precis som Jennas mamma gör i I taket lyser stjärnorna. Thydell pratade inte så mycket om sin nya bok för hon tycker den är svår att prata om. Istället läste hon bitar ur den. Alltid kul att höra författaren själv läsa ur sin bok. Enligt Thydell så är den här boken inte riktigt som hennes andra böcker utan den här ska vara mer humoristisk.

Jag ska börja läsa så snart jag bara hinner. Vad tycker ni om Thydells böcker?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar