fredag 8 oktober 2010

Bokbloggsjerka - veckans fråga

Det är fredag vilket betyder bokbloggsjerka. Om ni inte känner till vad det är så gå in till Annika och läs mer.

Veckans fråga:

Vilket/vilka bokformat (pocket, inbunden, e-bok, ljudbok...) föredrar du och varför?

Jag föredrar inbundet framför allt för att det är finare i hyllan. Tycker inte det är kul att ha massa pocket i bokhyllan. Jag köper nästan aldrig pocket förutom när jag är på byns loppis där man kan få jättefina pocket för 5 kronor. Sen är det ju rätt praktiskt när man ska ut och resa.

Jag hade en period då jag lyssnade på ljudböcker. För tillfället gör jag dock inte det men det kan hända att jag börjar göra det igen. Det går väl lite i perioder.

Måste jag välja ett format så blir det inbundet men varje format har ju sina fördelar.




3 kommentarer:

  1. Håller med om att inbundet är vackert i hyllan. Köpte ganska många inbundna böcker på bokmässan. Där hade de erbjudande med typ 4 för 100. Det var bra pris, annars tycker jag inbundet ofta blir dyrt.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig att inbundet ofta blir dyrt. Jag passar på att önska mig i present och väntar tills böckerna säljs ut lite billigare. 4 för 100 låter ju som ett riktigt fynd.

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig angående att alla format har sina fördelar, men e-bokens tjusning har jag inte upptäckt ännu.

    SvaraRadera