lördag 18 december 2010

Bokbloggsjerka - veckans fråga

Denna veckan är det sista bokbloggsjerkan för detta året. Vill du veta mer om jerkan kan du läsa mer inne hos Annika.

Veckans fråga:

Finns det någon extra hypad och populär bok du INTE tyckte om och hur kände du dig när du postade din recension?

Jag försöker alltid läsa ut böcker som jag börjat på. Det finns dock några enstaka som jag har lagt ifrån mig. Tre stycken som jag kommer på direkt är: Kerstin Ekmans Händelser vid vattnet, Norwegian Wood av Haruki Murakami och Naiv. Super av Erlend Loe.

Murakami har ju blivit väldigt hyllad men jag klarade inte av att läsa ut hans bok Norwegian Wood. Jag kom nog aldrig in i den. Kände inte heller någon lust att läsa så till slut lämnade jag tillbaks den helt enkelt.

Händelser vid vattnet kom jag aldrig heller in i och den ligger nog här någonstans så får kanske prova och se om det skulle gå bättre nu. Fast det är jag tveksam till.

Naiv.Super läste jag ut. Den har inte så många sidor. Den är dock inte alls min typ av bok.

Dessa böcker läste jag innan jag började blogga så jag behövde ju inte skriva om dem. Jag får inte heller speciellt många böcker från förlag så därför känner jag inget tvång att skriva om böcker som jag inte har lust att skriva om.

2 kommentarer:

  1. Jag har inte ens hört talas om någon av de tre böckerna du räknar upp och det kanske är lika så bra :-)

    Svara gärna också på min bonusfråga så att vi även får veta lite personliga saker om personerna bakom bloggnamnen.

    SvaraRadera
  2. Händelser vit vattnet är kanske inte en så hypad bok :)

    Ja jag glömde bonusfrågan. Tar den i ett inlägg idag.

    SvaraRadera