torsdag 6 januari 2011

Alfabet-utmaning 2011

Jag har tänkt att hoppa på Ett hem utan böckers Alfabet-utmaning. Det går till så att man under året läser minst en bok från varje bokstav i alfabetet. Jag har börjat göra en lista med böcker som jag har hemma(se nedan). Det saknas dock böcker från en hel del bokstäver och jag tänkte komplettera dessa med böcker från biblioteket där jag jobbar. Jag måste ju fortsätta att läsa till jobbet men om jag läser nedanstående böcker så blir det i alla fall 15 böcker av dem som står här hemma.

Imorgon ska jag se om jag kan göra klart listan då det är dags att bege sig till jobbet igen.

A - Svinalängorna av Susanna Alakoski
B -
C -
D -
E-
F- Se dig om! av Karin Fossum
G - Pepparkakshuset av Carin Gerhardsen
H - Flyga drake av Khaled Hosseini
I -
J - Anhörig av Katarina Janouch
K- Offerrit av Johannes Källström
L - Gör vad du vill av Erelend Loe
M - Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer
N - Människa utan hund av Håkan Nesser
O - Askungar av Kristina Ohlsson
P -
Q -
R - Att rosta bröd av Roger Rosenblatt
S- Gomorra av Roberto Saviano
T- Vredens tid av Stefan Tegenfalk
U -
V - Den vidunderliga kärlekens historia av Carl-Johan Vallgren
W - Dödergök av Katarina Wennstam
X
Y
Z
Å
Ä
Ö

2 kommentarer:

  1. Det är en riktigt bra utmaning, men jag ska inte hoppa på den direkt. Men jag ska kolla om jag ändå i slutet av året lyckats läsa en från varje bokstav. (Varför jag inte hoppar på: Mitt läsande tenderar att avstanna när jag är med i en bokutmaning eller så läser jag precis alla böcker utom de i utmaningen. Knasigt- jag vet!)

    SvaraRadera
  2. Det finns en risk att jag är lite likadan, så får väl se när året är slut om jag läst någon av dem.

    Jag blandar dock upp det lite med barn- och ungdomslitteratur som är till jobbet och då känns det som att jag har en större chans att lyckas :)

    SvaraRadera