lördag 8 januari 2011

Uppdaterad lista

Nu har jag kompletterat listan till Alfabet-utmaningen. De som är i fet stil har jag lånat på biblioteket där jag jobbar. Listan består av lite gammalt och lite nytt.

På vissa bokstäver hittade jag inga böcker alls och jag tänker inte leta vidare utan låter dem vara helt enkelt.

Mycket spännande läsning att se fram emot.


A - Svinalängorna av Susanna Alakoski
B - Synvilla av Karina Berg Johansson
C - Poker Mongo av Hans Carstensen
D - Högre och högre av Tomas Dömstedt
E- Isdraken av Mikael Engström
F- Se dig om! av Karin Fossum
G - Pepparkakshuset av Carin Gerhardsen
H - Flyga drake av Khaled Hosseini
I - Brännhett av Malin Isaksson
J - Anhörig av Katerina Janouch
K- Offerrit av Johannes Källström
L - Gör vad du vill av Erelend Loe
M - Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer
N - Människa utan hund av Håkan Nesser
O - Askungar av Kristina Ohlsson
P - Våffelhjärtat av Maria Parr
Q - Ingen bok
R - Att rosta bröd av Roger Rosenblatt
S- Gomorra av Roberto Saviano
T- Vredens tid av Stefan Tegenfalk
U - Pontus 4 meter över marken av Johan Unenge
V - Den vidunderliga kärlekens historia av Carl-Johan Vallgren
W - Dödergök av Katarina Wennstam
X - Ingen bok
Y - Ingen bok
Z - Knockout av Markus Zusak
Å - Katten och draken av Gull Åkerblom
Ä - Ingen bok
Ö - Joy och önskeburken av Helena Östlund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar