fredag 11 februari 2011

Bokbloggsjerka - veckans fråga

Äntligen fredag och dags för veckans fråga i bokbloggsjerkan. Vad bokbloggsjerkan är för nått kan du läsa om inne hos Annika.

Veckans fråga:

Vad läser du just nu och varför?

Jag läser Det händer nu av Sofia Nordin och Offerrit av Johannes Källström.

Det händer nu har jag varit nyfiken på ett tag då jag gillar Sofia Nordins andra böcker tex Förlåt Elina. En elev på skolan gillar den också väldigt mycket så jag tänkte att jag får också läsa den.

Offerrit har jag fått av förlaget Massolit så därför läser jag den. Den hade jag nog inte hittat själv så det är ju kul när man får böcker skickade till sig så man provar något annat.

4 kommentarer:

  1. Det händer nu är en härlig ungdomsbok som jag skulle sätt i händerna på alla 13-åringa tjejer!

    SvaraRadera
  2. Det händer nu är absolut en härlig ungdomsbok!

    SvaraRadera
  3. Offerrit står och väntar i min bokhylla men jag tänker spara den en stund till eftersom vi är många som har fått den via förlaget och väldigt många har skrivit om den under kort tid.

    SvaraRadera
  4. Ja för ett tag sedan var det ju många som skrev om den. Fast det verkar ha lugnat sig lite nu och jag är långt ifrån klar. Blir inte så många sidor läst innan jag somnar på kvällen.

    SvaraRadera