torsdag 24 februari 2011

Första bokrea inköpet avklarat

Idag blev det en tur in till stan då jag är lite ledig. Jag var på Åhlens, Bokia och Maxi. På Bokia blev det inga böcker köpta då jag inte hittade något speciellt. Det var dessutom rätt lång kö. På Åhlens köpte jag några böcker till lilltjejen. Är man medlem så får man 20 % extra rabatt på reapriset. Så det var ju inte helt fel.

Jag avslutade shoppingturen på Maxi. Jag köpte endast en bok och det var Paganinikontraktet.

Så som vanligt blev det mest till lilltjejen. Följande böcker inhandlades:

Halvan kör ambulans av Arne Norlin
Paddington i trädgården av Michael Bond
Här är det lilla huset av Barbro Lindgren
Barbapapas teater av Anette Tison
Bebisens roliga rim och ramsor

Sedan fick resten beställas från Adlibris. Det är bara att konstatera att dottern kommer ha ett överflöd av böcker innan hon ens fyllt två. Men för många böcker kan man väl inte ha, eller?




2 kommentarer:

  1. Det är bra med många böcker till de små. Att de får uppleva bokläsandets charm tidigt!

    SvaraRadera
  2. Det finns inte mycket som är mysigare än när lillan går och hämtar en bok och kryper upp i knäet på en :)

    SvaraRadera