onsdag 23 februari 2011

Häxfolket


Idag gick det att beställa De stulna barnen av Jo Salmson i serien Häxfolket. Jo Salmsons tidigare böcker om Alamandrarna och Tam har blivit väldiga succéer på biblioteket där jag jobbar. Ska bli intressant att se om även dessa böcker blir lika populära. Böckerna om Tam är perfekta för de som kanske tyckt att det är lite tråkigt det där med läsning. De flesta fastnar garanterat.

De fina illustrationerna görs av Natalia Batista. När jag surfar runt lite så upptäcker jag att det är även Batista som gjort barnmanga böckerna Mjau!

4 kommentarer:

  1. Vad spännande! Det ska jag lägga på minnet!

    Hur gick det idag? Blev det något köpt?

    SvaraRadera
  2. Ja nu har jag shoppat lite och så slängde jag iväg en beställning till Adlibris också :)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Den boken får min dotter nästa månad med sin bokklubb. Den är månadens bok i Barnens bokklubb :)

    SvaraRadera
  4. Lotta - hoppas dottern gillar boken.

    SvaraRadera