söndag 17 april 2011

Det är märkligt

Ibland undrar man hur man själv tänker egentligen. Förra veckan fick jag hem en hel del böcker då jag gjort en beställning. Jag fick även några andra böcker. Vad gör jag då? Jag reserverar en bok från biblioteket och läser den istället.

Jag var bara så sugen på att fortsätta att läsa om barnmorskan Cecilia Lund. Så nu läser jag andra delen, Systerskap och tredje delen Hittebarnet är reserverad. Egentligen är jag också sugen på att läsa Änglavakter som jag fick hem förra veckan men jag vill läsa klart om Cecilia Lund först. För en gång skull så behöver jag inte läsa något för jobbet då det är påsklov nästa vecka. Så jag tar en liten paus från ungdomsböckerna och läser lite annat. Snart är det dags att läsa in sig inför sommarlovets boktips så jag kan vara värd en paus. Jag gillar att läsa barn- och ungdomsböcker men ibland vill man ju bara läsa lite annat.

Vad ska ni läsa i veckan som kommer? Påskkrim?

1 kommentar:

  1. Jag gillar också den serien!

    Jag tänkte läsa lite blandat! Men nog skulle jag kunna tänka mig att det blir en deckare med!

    SvaraRadera