lördag 9 april 2011

Izzy och gänget av Dogge Doggelito och Yoria Rivera

Izzy bor med sin pappa i en förort. Hennes födelsedag närmar sig. Hon ska fylla 10 år. Izzys pappa säger att det är stort att fylla 10 och hon måste önska sig något speciellt.

Izzy har ett helt gäng med kompisar och hon ber dem om hjälp med önskelistan. De kommer dock bara med förslag som tex tv, telefon och liknande saker. Men Izzy vill önska sig något som är speciellt för henne. Alla hennes kompisar brinner för något som tex fotboll, teater eller musik. Izzy brinner inte för något. Kompisarna försöker komma på något och men det är Izzy själv som kommer på att hon ska bli dj precis som sin pappa.

Till en början när jag läste boken så störde jag mig på att de kursiverade vissa ord. Men när jag tittade längst bak i boken så såg jag att där fanns ett slanglexikon och det var de orden som var kursiverade.

förlagets sida står det att Dogge Doggelito skulle vara barnens favorit men många barn i 9-10 års åldern vet nog inte vem han är. Jag hade boktips där jag tipsade om Izzy och gänget och de barnen kände inte till Dogge.
Efter sommaren kommer det en bok till om Izzy, Izzy och gänget - lata dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar