måndag 30 maj 2011

En vanlig dag på jobbet

För tillfället är det rätt hektiskt på jobbet så jag är helt slut när lillan har somnat. Därför blir det nog inte så mycket skrivet här inne förrän det börjar närma sig sommarlov.

Om man vill ha ett varierande jobb så kan man ju bli skolbibliotekarie. Idag har det varit arbetsuppgifter av varierat slag. Återlämnat massa böcker och försökt sätta ut några i hyllorna som är smockfulla. Dömt brännbollsmatch, tröstat pojke som fick boll mitt i pannan, lånat ut lite böcker på sommarlån, registrerat nya böcker, skickat reservationer, plockat upp reservationer, fixat text och bilder till hemsidan, fått panik när jag inte kunde stänga ett fönster precis innan jag skulle gå hem och mellan varven har jag gett lite boktips också. Sen fick jag smått panik när jag inte hittade min kalender med alla mina lösenord. Den kom dock tillrätta. Så då kunde jag ladda ner lite böcker och fixa med mp3-spelarna också. Imorgon hoppas jag det blir lite lugnare för så uppe i varv som jag var när jag satte mig i bilen för att hämta lillan är nog inte hälsosamt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar