fredag 3 juni 2011

Bokbloggsjerka - veckans fråga

Håller knappt reda på vilken dag det är men så såg jag att Annika hade lagt upp en ny fråga i Bokbloggsjerkan och det innebär ju att det är fredag. Inne hos Annika kan du läsa mer om Bokbloggsjerkan.

Veckans fråga:

Hur många böcker läser du i snitt per vecka, och i vilket format läser du dem?

Jag skulle väl säga att jag läser ungefär två böcker i veckan. De flesta av dem är barn- och ungdomsböcker så många av dem är inte så tjocka. Jag läser mer eller mindre bara inbundna böcker. En och annan pocket förekommer men eftersom jag lånar de flesta böckerna på biblioteket så är de inbundna.

Jag lyssnar väldigt sällan på ljudböcker men nu när det är sommar kanske jag ska ta och ladda telefonen med någon bok. Är rätt praktiskt när man ligger och solar.


4 kommentarer:

  1. Ljudböcker är jättepraktiskt de gånger man inte kan hålla i en fysisk bok, som när man cyklar, står trångt inne i en buss etc.

    Eller när man ska gå en längre strecka!

    http://schitzo-cookie.blogspot.com/2011/06/bokbloggsjerka-hur-manga-bocker-laser.html

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om att det är praktiskt med ljudböcker. Problemet är bara att hålla koncentrationen uppe, så tankarna inte svävar iväg.

    Har du inte problem med det?

    SvaraRadera
  3. Har inte tänkt på att räkna med böckerna man läser för barnen, då blir det ju några till i veckan! Ljudböcker har jag ännu inte prövat på, kan tänka mig att det skulle vara svårt att hålla koncentrationen uppe. Kanske har jag fel???

    SvaraRadera
  4. Ljudböcker är praktiskt ja...
    å jag tänkte inte på att räkna med barnböcker, då blir det bra många fler, fast lite fusk kanske att räkna med dom jag läser för lillen varje kväll...?

    SvaraRadera