måndag 20 juni 2011

Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag av Sara Ohlsson

Olivia har blivit dumpad av sin kille, John. Olivia förstår inte vad som gått fel och John vill inte ge några svar. Olivia och bästa vännen, Emma gör upp en plan för hur Olivia ska få tillbaks John. Det går dock inte så bra och efter en tid nås Olivia av ryktet att John träffar någon annan. John släpper dock inte riktigt taget om Olivia. Han vill gärna träffas ibland.

Olivia har det väldigt jobbigt. Hon börjar festa rejält och det händer saker som hon inte är så stolt över dagen efter. Olivias killkompis Tor står vid hennes sida i vått och torrt även den gången när hon går för långt.

Jag gillar boken om Olivia. Det är kanske inte en bok som stannar hos mig någon längre tid men den känns äkta och jag tror det är många som kan känna igen sig. Så vill du ha en lättläst bok så tycker jag absolut att du ska testa boken. Om inte annat så för den härliga titelns skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar