måndag 20 juni 2011

Summering - maj 2011

Snart är ännu en månad passerat och jag har inte ens summerat den föregående månaden men nu är det dags. Under maj månad läste jag elva böcker. Alla böckerna var barn- eller ungdomsböcker. Det beror på att jag har haft en period då jag förberett mig inför bokprat.

Dilsa och kärlekens mysterier av Petrus Dahlin(Rabén & Sjögren)
Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren(Rabén & Sjögren)
Papegojmysteriet av Suzanne Mortensen(B.Wahlströms)
Lilla Darling av Johanna Nilsson(Rabén & Sjögren)
Lasarusfenomenet av Kjetil Johnsen(B.Wahlströms)
Ska vi rymma? Bo R Holmberg(Alfabeta)
Agenterna och småkrypens hemlighet av Katerina Janouch(Bonnier Carlsen)
Ormfågel av Mats Wahl(Opal)
Saba - Sanningar och lögner av Simonette Schwartz(LL-förlaget)
Skelettpojken av Anne Rooney(Hegas)
Språkresan av Mats Berggren(Alfabeta)

Fördelning efter förlag:

3 Rabén & Sjögren

2 B.Wahlströms

2 Alfabeta

1 Opal

1 Hegas

1 LL-förlaget

1 Bonnier Carlsen

Fördelning efter författarens kön:

Kvinna 6 Man 6

Jag är nöjd med månadens läsning. Den bok som jag gillade bäst är Cirkeln och den har jag inte ens skrivit om. Jag måste göra det snarast. Lilla darling gillade jag också och ser fram emot att Johanna Nilsson kommer ut med ny bok i höst.

1 kommentar:

  1. Oj, jag tror jag också glömt göra det! Många bra böcker!

    SvaraRadera