lördag 15 oktober 2011

Boktips för årskurs 3

I går hade jag boktips för årskurs tre. Jag delade även ut den nya barnbokskatalogen. De blev helt överlyckliga av att äntligen få katalogen. Jag har ju haft den ett tag så det har känts lite dumt när de frågat efter den men jag ville ge den till treorna först då det är de som ska jobba med Bokjuryn. 

Några böcker som jag tipsade om var:

Fråga chans av Marie Oskarsson

Trolldom i Gamla Stan av Martin Olczak

Vilmers första tävling av Susanne Bengtsson

Jag är jag av Emma Adbåge

Jag hade även med en gammal favorit:

Legenden om potatishäxan av Eoin Colfer

Har ni inte läst den så har ni missat en riktig gobit. Något exemplar av varje bok blev utlånat förutom Jag är jag. Det är synd att men på måndag är det dags för boktips igen och jag hoppas att det är någon som vill låna den då.

Jag glömde förresten en bok, Min första världssensation av Annalena Hedman.  Den boken trodde jag barnen skulle älska då den handlar om att sätt världsrekord. Men den är så svår att få ut. Tror att det beror på att den är på 135 sidor och har inte en endaste bild. De flesta barnen vill ha i alla fall några bilder. Den verkar dock funka som högläsningsbok.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar