tisdag 25 oktober 2011

Boktips för årskurs 6

Idag hade jag boktips för årskurs sex på skolan. När vi planerade in det här så tänkte jag att jag har gott om tid att planera. Så blev jag sjuk och tiden sprang iväg. Så förra veckan fick jag lite panik när jag insåg att det snart var dags. Som tur är har man ett antal favoriter i bakfickan som jag inte har tipsat just den här klassen om. 

Följande böcker tipsade jag om:

Huset vid vägens slut av Magnus Nordin
Stormvarning av Anthony Horowitz
Ingen ser dig av Ann-Christine Magnusson 

Allhelgonaoffret av Petter Lidbeck
Och? Bitte Havstad
I taket lyser stjärnorna av Johanna Thydell
Simon och Sophie av Emma Granholm

De flesta av böckerna blev utlånade så det kändes som ett lyckat bokprat. Tyckte det var extra kul att Och? blev utlånad då jag läste den i helgen och eftersom det är en bok som inte blir utlånad av sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar