måndag 3 oktober 2011

Summering - september

 Nio böcker blev lästa under september månad. Det tycker jag är helt okej. Kul att man läst en fackbok också. Böcker inom oss har jag tänkt läsa många gånger och nu blev det äntligen av då vi ska använda den i ett projekt. Som vanligt dominerar barn- och ungdomslitteraturen och ännu mer skulle jag gissa att det blir fram över då jag ska ut och bokprata en del i klasserna. 

Månadens höjdare var Hoppas av Åsa Anderberg Strollo.


Barn och ungdomsböcker:

Magiska krafter av Jo Salmson(Bonnier Carlsen)
Välkommen hem av Johanna Lindbäck(Rabén & Sjögren)
Hoppas av Åsa Anderberg Strollo(Gilla böcker)
Jag är jag av Emma Adbåge(Rabén & Sjögren)
Fråga chans av Marie Oskarsson(Bonnier Carlsen)
Sketna Gertrud och kung Magnus kalas av Gudrun Wessnert(En bok för alla)

 Deckare:

 Det fjärde offret av Mari Jungstedt(Albert Bonniers förlag)
 Alkemins eviga eld av Anna Jansson(Norstedts)

Facklitteratur:

Böcker inom oss av Aidan Chamber(Rabén & Sjögren)

 Fördelning efter förlag:

3 Rabén och Sjögren
2 Bonnier Carlsen
1 Gilla böcker

1 Norstedts
1 Albert Bonniers förlag
1 En bok för alla

Fördelning efter författarens kön:

Kvinna 8 Man 1 

3 kommentarer:

  1. Tack. Positiva utrop uppskattas alltid. :)

    SvaraRadera
  2. Jag läste just en annan bok av Aidan Chambers! Den heter Böcker inom och omkring oss - kosntigt att de heter nästan likadant :o) Den var bra, handlade om läsning. Även om den mest riktar sig till lärare och andra som jobbar med barn tycker jag att den var bra för mig som bara gillar att läsa :o)

    SvaraRadera