onsdag 21 december 2011

Nu till innehållet

 


Har ni sett vilket härligt paket det var jag fick. När jag öppnade paketet välde det ut choklad. Gottegris som man är blev man ju genast glad. Ännu gladare blev jag när jag såg resten. Två pocket: Busters öron av Maria Ernestam och Bara ett barn av Malin Persson Giolito. Två böcker som jag faktiskt helt har missat. När jag läser om dem blir jag väldigt sugen på att läsa. Min hemlige bokvän undrar lite hur jag ställer mig till att läsa om barn som far illa. Jag kan lugna dig med att det är inga problem. Har dock blivit mycket mer känslig sen jag själv fick barn men jag läser sådana böcker i alla fall. Sen fick jag en lite bok till dottern också. Så himla glad blev jag för omtänksamheten. 

Det är kanske svårt att se på bilden men där är en skiva med julsånger. Har inte hunnit lyssna så mycket ännu men snart är jag ledig och då ska jag mysa med innehållet i mitt paket. Massa mumsiga saker fick jag också. Hemmagjorda kakor, choklad och några påsar med honung och ingefärsmix. Har redan käkat lite choklad men som ni ser är där ju hur mycket som helst.

Tack än en gång min hemlige bokvän. Ditt paket blev hur bra som helst. Nu ska jag bara lista ut vem du är. 

7 kommentarer:

  1. Hmm... kan det vara så att du är min hemliga bokvän som plockat ihop ett så fint paket till mig? :)

    SvaraRadera
  2. Alldeles rätt Maria :) Kul att du gillade paketet.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad bra att du blev så glad! Jag "fuskade" ju lite med min fråga om du läst Maria Ernestam men i och med att boken är några år äldre än din blogg var det ju mycket möjligt att du redan läst den. Det ska bli spännande att se vad du tycker. Än en gång god jul!
    /Bokvännen

    SvaraRadera
  4. Jag tycker inte att det gör något att du fuskade lite. Bättre det än att jag hade fått en bok som jag redan läst. Nu hoppas jag bara att jag hinner läsa i alla fall någon av dem under julen.

    God Jul önskar jag dig med.

    Ikväll hoppas jag få lite tid över och då ska jag försöka luska ut vem du är. För har faktiskt ingen aning.

    SvaraRadera
  5. Du har verkligen fått två kanonböcker! Busters öron är en av min absoluta favoriter någonsin!

    SvaraRadera
  6. Undrar hur jag kan ha missat boken Busters öron. Fast det var före min blogg så hade nog inte riktigt lika bra koll då.

    SvaraRadera
  7. Det var ett riktigt fint paket och massor av godis också :)

    God jul!

    SvaraRadera