tisdag 10 januari 2012

Dags att komma igång med e-böcker

Idag tänkte jag att jag skulle låna min första e-bok. Fick en platta i julklapp men när jag skulle låna i slutet av året så gick inte det då biblioteket hade gjort max utlån redan. Så det var bara att snällt vänta tills januari kom. Sen glömde jag bort det men så pratade jag med en kollega som också skaffat platta under julen. Hon hade lånat och läst e-böcker så jag blev också lite sugen på att testa.

Men som vanligt när jag har med tekniska apparater att göra så blir det fel. Låna böcker var inga problem men att få in dem i läsprogrammet var ju inte så lätt. Givetvis läser jag inte instruktionerna förrän jag trixat lite. Man vill ju inte göra det enkelt för sig.

Har ni kommit igång med att läsa e-böcker?

2 kommentarer:

  1. Jag har läst en bara. Hittills, men det ligger ett antal och väntar på att bli lästa. Det är otroligt bekvämt att få plats med "hur många böcker som helst" utan att det blir tyngre att bära :) Men jag saknar bokkänslan när jag läser på plattan.

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag kommer föredra inbundna böcker men en och annan bok ska det nog bli på plattan. När jag väl får det att fungera.

    SvaraRadera