lördag 7 januari 2012

Topplista för de i mellanåldern

För de som går i årskurserna 4-6 kan man nedan se några favoriter på skolan där jag jobbar. En dagbok för alla mina fans, serien om Greg har blivit väldigt populär och alla fyra böckerna finns på topplistan. Jag får nästan dagligen frågan om vi har någon bok om Greg inne. Vilket vi sällan har fast jag har köpt in fler exemplar. Att Ska vi rymma? är med på topplistan känns lite överraskande. Jag upplever inte att det varit rusch efter den precis.

För de som gillar fantasy så är ju Gorlans ruiner en riktigt bra bok. Lena Lillestes deckare om Tommy och Flisen är också populära.

  1. Gregs bravader av Jeff Kinney
  2. Gorlans ruiner av John Flanagan
  3. Finnes: Agnes, önskas: hund av Thomas Halling
  4. Fixa pengar, annars...! av Lena Lilleste
  5. Ska vi rymma? av Bo R. Holmberg
  6. Ett hopplöst fall av Jeff Kinney
  7. Rodrick regerar av Jeff Kinney
  8. Rum 213 av Ingelin Angerborn
  9. Kuslig kväll av Thomas Halling
  10. Usla utsikter av Jeff Kinney



1 kommentar: