söndag 4 mars 2012

I min bokhylla: A

Runt om på bokbloggarna snurrar nu utmaningen I min bokhylla. Det går ut på att man presenterar de böcker som man har i sin bokhylla med början på bokstaven A. Riktigt var den här utmaningen har sin början har jag inte riktigt koll på(nu vet jag dock att det var Louise som började) men du hittar den tex hos Enligt O, Alkb och Erika.





Efter en snabb titt i bokhyllan hittade jag dessa böcker på A. Tre av de fem böckerna har jag faktiskt läst.

Askungar av Kristina Ohlsson är en av favoritförfattarna för tillfället. Böckerna om Fredrika Bergman är verkligen bra och jag längtar tills nästa bok kommer nu i vår.

Anhörig av Katerina Janouch har jag hittar på loppisen för en femma. En bok som jag länge tänkt läsa men som så mycket annat blir det aldrig av.

Alkemisten av Paulo Coelho har jag hittat på någon bokrea för ett antal år sedan. Det var ett himla snack om hans böcker för något år sedan och jag kände att jag fick väl också läsa något av honom. Det har dock inte blivit av.

Alla var där av Lauren Weisberger är en helt okej chicklit.

Anita and me av Meera Syal ingick som kurslitteratur på en kurs som jag gick för ett antal år sedan. Jag antar att jag har läst den men har faktiskt inget som helst minne av det.

3 kommentarer:

  1. Askungar är den enda jag läst av Kristina Ohlsson, men del två och tre står redan i hyllan. Jag vet inte hur många serier jag håller på och läser, men det känns som att jag borde beta av en, två eller tjugo :)

    SvaraRadera
  2. Idén kommer ursprungligen från mig, men jag har dock inte följt det a till ö, utan tagit bokstäverna hipp som happ ett tag nu :)

    Anhörig har jag tänkt läsa inom kort och Alla var där har jag för mig att jag läst och liksom du tyckte att det var en helt okej chicklit, typisk för sin genre. Askungar verkar spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra Louise, då vet jag vem som ska stå som upphovsman :)

      Radera