lördag 5 maj 2012

11 nya svar

Jag har blivit utmanad av Tova Bokugglan att svara på 11 frågor. Så då gör jag väl det : )


1. Läser du bokbloggar?

Ja jag läser en hel del bokbloggar. Bokbloggar.nu är en favoritsida som gör att jag ser de senaste som uppdaterat.

2. Är originalspråket bättre än översatt?

För min del spelar det inte så stor roll. Jag har dessutom insett att jag läser mest svenska författare.

3. Lånar du mycket böcker?

Ja det gör jag vilket inte är så konstigt då jag jobbar på ett skolbibliotek.

4. Gillar du talböcker?

Som bibliotekarie måste jag nu reda ut begreppen lite. Talböcker är till för dem som har något läshandikapp och sådana laddar jag ner till många elever. Så talböcker är kanon.

Det jag tror du tänker på är ljudböcker. Ljudböcker lyssnar jag inte på så ofta längre men i perioder gör jag det.

5. Vilken bok skulle du vilja skriva själv?

Jag önskar att jag hade skrivit Hungerspelen. Det är en bok som har lockat många att läsa.

6. Vilken bok läser du just nu?

Jag läser Eld av Mats och Sara.

7. Vilken är den senaste boken du köpt?

Jag har köpt Paradisoffer av Kristina Ohlsson. Den har dock inte kommit ännu.

8. Vill du jobba med något bokrelaterat? Vad?

Jag är bibliotekarie på en F-9 skola och det är väldigt kul. Så jag jobbar i högsta grad med böcker och elever.

9. Vill du läsa mer än vad du hinner just nu?

Vill man inte alltid det? :) Jag ser framemot sommaren som jag hoppas kommer med mycket lästid.

10. Vad är bäst vuxenböcker eller ungdomsböcker?

Jag vill inte säga det ena eller det andra. Det finns många fantastiska ungdomsböcker och så även vuxenböcker. Det ena behöver inte utesluta det andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar