söndag 27 maj 2012

Boktips för sommarlovsledigabarn

I morse så slog jag på tvn och då hamnade jag mitt i Tv4s morgonsoffa där de precis skulle tipsa om böcker. En väldigt bra start på dagen så jag stannade kvar och tittade. Det var fyra barn och en bibliotekarie som skulle berätta om vars en favoritbok. En av killarna tipsar om en bok som jag har dålig koll på, Myrddin av Claes Reimerthi. Den tror jag att jag får kolla närmare på imorgon på jobbet.

En av tjejerna tipsade om Tordyveln flyger i skymningen av Maria Gripe. Det var hennes mamma som hade tipsat henne om den boken.En typisk hyllvärmare i biblioteket. Kanske får lyfta fram den nu till sommaren och se om det är någon som nappar.

Vill ni se vad de andra tipsade om så kan ni titta på inslaget nedan. Själv ska jag titta på Mästarnas Mästare.

Trevlig söndagskväll!

Bok%C3%A4lskarna%20om%20favoritb%C3%B6cker,%20Estelles%20bibliotek%20och%20Almapriset

2 kommentarer:

  1. Amsalor och draken av Mattias lönnebo. Spännande och mysig fantasy. Våra ungar älskade den. Passar nog från 11 år till tonår.

    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185765783

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Den känner jag inte alls till.

      Radera