lördag 19 maj 2012

En förvirrad start

Förra sommaren var det ett himla snack om boken Jellicoe road som är skriven av den australienska författaren Melina Marchetta. Johanna Lindbäck som bland annat skriver på Bokhora var en av dem som hylla den. Du kan tex läsa vad hon skrev om den här. Blir lite glad när jag läser det inlägget för där står det att boken är väldigt förvirrande de första 50-60 sidorna. Tack för det. Det är ungefär så långt jag kommit och jag fattar inte så mycket. 

En bokcirkel för alla har startat ett Bloggbokprat på Facebook. Det känns verkligen som att detta är en bok man behöver prata om och som man behöver bläddra fram och tillbaks för att kolla hur saker hänger ihop. Om man vill hänga med på twitter så använd taggen #bokprat

Är det någon som har börjat läsa? Som kanske känner sig lika förvirrad som jag?

2 kommentarer:

  1. Jag läste 100 sidor ungefär och gav upp. Förstod inte alls grejen. Verkar dock vara ensam om det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår inte heller grejen. Jag har läst ca 150 sidor nu. Antar att det är en sån bok där det händer en massa på slutet.

      Radera