söndag 13 maj 2012

Förvandlad av Mårten Melin

Förvandlad är en ganska ny bok av författaren Mårten Melin. Boken handlar om Måns som ska börja på en ny skola helt plötsligt. Varför förstår han inte riktigt. Det är dock ingen vanligt skola utan man har lektioner i Fenomen, Personlig utveckling och lite vanliga ämnen som matte och historia.

Det är ingen som vill förklara varför Måns är på skolan. Ingen vill svara på Måns frågor. Varför måste han bära ett kors runt halsen och varför måste han vara inlåst på natten?

Efter några dagar på skolan börjar Måns förstå vem han egentligen är.

Det här är en lite mysig bok. En annorlunda historia med mysterier som man vill få klarhet i. Nu när jag läst den ska jag pusha lite extra för den. För den är bättre än vad den ser ut att vara. Tyvärr så tycker jag inte framsidan är så tilltalande och tyvärr så tror jag att många elever håller med mig.

2012 kom det en ny bok i serien som heter Jag är Love. Den verkar också intressant så jag får nog läsa den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar