torsdag 17 maj 2012

I min bokhylla: L

I titelalfabetet har jag nu kommit till bokstaven L. Nedan kan du se fem av dem.

 

Löwensköldska ringen/Charlotte Löwensköld av Selma Lagerlöf har jag inte läst. Löwensköldska ringen tänker jag dock läsa i sommar då den ingår i Klassikerutmaningen som jag deltar i sommar.

Lasarusfenomenet av Kjetil Johnsen är en ungdomsbok som jag läste för nästan exakt ett år sedan. Detta är en serie som jag inte kommer fortsätta läsa. Johnsen har skrivit en annan serie som heter Tre som jag gillade riktigt mycket. Där slukade jag alla 10 böckerna. Så jag rekommenderar er att läsa dem i stället.

Liket i biblioteket av Agatha Christie kommer jag inte riktigt ihåg om jag läst eller inte. Christie är ju en mästare på pusseldeckare och jag har aldrig kunnat lista ut vem den skyldige är i hennes böcker.

Livstid av Liza Marklundär den sjunde boken om Annika Bengtzon och den har jag läst. Jag har läst alla böckerna om Annika Bengtzon och jag gillar dem. De är böcker som jag slukar i ett litet nafs.

Livläkarens besök av Per Olov Enquist läste jag när jag läste litteraturvetenskap och jag kommer ihåg att jag skrev en hemtenta om denna bok. Vad boken handlar om har jag dock glömt.


1 kommentar:

  1. Just "Livstid" tycker jag är en av de bättre i serien om Annika Bengtzon - det är väl en av de böcker som ska filmatiseras nu va? :)

    SvaraRadera