fredag 18 maj 2012

Var shoppar ni?

Blir lite snurrig på dagarna nu när man är långledig men det är ju faktiskt fredag idag vilket innebär Bokbloggsjerka inne hos Annika.


Veckans fråga:

Många beställer sina böcker från Bokus eller Adlibris. Har du andra tips på internetbokhandlar eller liknande där man kan få tag på böcker till åtkomliga priser?

Om jag beställer böcker på nätet så handlar jag främst på Adlibris för det är där jag hittar lätt. Jag köper de flesta böckerna till jobbet på Adlibris så där är jag inne nästan dagligen.

Ibland kanske man ska köpa något mer än böcker tex en dvdbox. Då brukar jag handla på CDON. Är ju smidigt när man kan handla allt på en och samma gång. De brukar ha hyfsade priser på böcker. Har dock haft lite strul med dem att de skickat fel varor så jag är lite trött på dem för tillfället.

På nätet har jag faktiskt aldrig provat något annat ställe än; Adlibris, Bokus eller CDON.

5 kommentarer:

  1. Ibland har de bra erbjudanden på cdon också, men jag handlar nästan allt på AdLibris.

    SvaraRadera
  2. Det kanske är en slump var man börjar handla och så fortsätter man där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det säkert. Om man handlar på ett och samma ställe så är ju chansen lättare att man kommer ihåg vilken inloggning man har också.

      Radera
  3. Du shoppar på samma ställen som jag då, men har aldrig haft problem med felleveranser från cdon, å andra sidan är jag ingen storshoppare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte heller någon storshoppare men inför julen så brukar det kanske bli några paket. CDON rättar alltid till allting om det blir fel men det är så drygt att behöva skicka tillbaks paket och hålla på. Dessutom gäller det att ha koll på fakturan. Om man köper för en vissa summa så kanske man ska få något till ett billigare pris eller någon sak och då har det hänt vid flera tillfällen att de har missat det. Så nu har jag faktiskt inte beställt där på ett tag.

      Radera