måndag 18 juni 2012

De populäraste böckerna del 1

Idag har jag roat mig med att göra topplistor över de mest utlånade böckerna. Det är alltid kul att se om något förändrats eller om det är samma favoriter varje år.

För de som går i årskurs F-3 såg det ut så här:

  1. Natten då Sigge föddes av Lin Hallberg
  2. Bulten - en klump på fyra ben av Ylva-Li Gustafsson
  3. Rolf i parken av Rune Fleischer
  4. Heja Tulla av Margareta Nordqvist
  5. Poppes pinnar av Margareta Nordqvist
  6. Kim & Lina möter ett monster av Torsten Bengtsson
  7. Ficktjuvar i centrum av Helena Bross
  8. Elak & Pucko - planeten Fåntrattus av Fredde Granberg
  9. Kattas ungar av Margareta Nordqvist
  10. Rolf och hunden av Rune Fleischer
Denna terminen har Lin Hallberg bara med en bok på listan och jag märker ett litet avtagande intresse för böckerna om hästen Sigge. Margareta Nordqvists lättlästa böcker om djur är väldigt populära. De är ju också väldigt lättlästa så eleverna läser ju dem snabbt. Böckerna om Elak och Pucko är fortfarande väldigt populär bland killarna.

Om det är något som förvånar mig lite så är det att två böcker om Rolf kommer med på listan. Det är också väldigt lätta böcker som gillas av både killar och tjejer. Bulten har varit med på topplistan varje termin sen jag började jobba på skolan.



    Imorgon kommer topplistan över de populäraste böckerna för årskurs 4-6.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar