tisdag 19 juni 2012

De populäraste böckerna del 2

Nu har jag kommit till de populäraste böckerna för de som går i årskurs 4-6. Två författare dominerar denna topplista totalt, Jeff Kinney och Torsten Bengtsson. Det som de har gemensamt är att deras böcker läses av både killar och tjejer.

  1. Ett hopplöst fall av Jeff Kinney
  2. Årets match av Torsten Bengtsson
  3. Döden dö av Torsten Bengtsson
  4. Mördare av Torsten Bengtsson
  5. Usla utsikter av Jeff Kinney
  6. Gregs bravader av Jeff Kinney
  7. Rodrick regerar av Jeff Kinney
  8. Den dansande djävulen av Martin Widmark
  9. Rum 213 av Ingelin Angerborn
  10. Big Bang av Torsten Bengtsson
Jag är inte förvånad att böckerna om Greg dominerar listan för alla bara tjatar om dem hela tiden. Torsten Bengtsson var på besök i höstas och därför har vi väldigt många exemplar av varje titel, i alla fall 4-5. I vanliga fall har vi inte så många exemplar av en titel. 

Jag får lite dåligt samvete när jag tittar på listan och ser att jag bara läst fyra av böckerna.


Imorgon kommer topplistan för de som går på högstadiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar