torsdag 21 juni 2012

Fräsch framsida

Dessen, S - Du glömde säga hej då - 29681284

Lagom till sommaren kom det en ny bok av Sara Dessen, Du glömde säga hej då, den tredje på svenska. Mclean, huvudpersonen i boken, kommer till en ny stad med sin pappa. Mclean är van vid att bryta upp och börja om då hon numera bor med sin pappa. Pappan reser runt till olika städer och fixar restauranger som är på väg utför. På varje nytt ställe som Mclean har kommit till har hon skapat en ny identitet. Det är ingen som känner henne och det är för jobbigt att vara sig själv, mycket enklare att vara någon annan.

I den här nya staden hinner aldrig Mclean skapa en annan identitet utan hon får helt enkelt vara Mclean. Sin mamma vill hon helst inte prata med fast mamman är väldigt envis. Deras relation är inte den bästa sedan skilsmässan från Mcleans pappa. Pappan verkar inte ha någon större koll på Mclean utan han jobbar mest. Mclean skyller skilsmässan helt och hållet på sin mamma då hon träffade en ny man.

Jag gillar Sara Dessens böcker och vad jag tyckte om Mitt perfekta liv kan du läsa här. Jag gillar stämningen i böckerna och Du glömde säga hej då är lite smårolig. Tyvärr så är det något som gör att jag faktiskt inte blir lika förtjust i denna boken som hennes tidigare böcker. Jag fastnar inte riktigt. Att lista ut hur det skulle sluta var inte heller så svårt.

Framsidorna på böckerna gillar jag. De ser så fräscha och somriga ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar