söndag 10 juni 2012

I min bokhylla: O

Då fortsätter jag att visa vad jag har i min bokhylla. Jag har nu kommit till bokstaven O och då fann jag bland annat nedanstående böcker. Om du vill se vilka böcker som jag visat tidigare så hittar du det under Titelalfabetet.



Odjuret av Anders Roslund och Börge Hellström har jag inte läst men skulle gärna vilja. Jag har hört mycket gott om Roslund/Hellströms böcker så jag förstår egentligen inte varför jag aldrig läser dem.Det kommer väl någon annan bok emellan som vanligt.

Om katter av Doris Lessing fick jag i julklapp efter att Lessing fått nobelpriset. Den har jag inte läst och är faktiskt inte så sugen på att göra det heller. Någon som läst den?

Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer är en bok som jag verkligen borde läsa. Den ingår dessutom i min egen utmaning Läs boken, se filmen. Om man som jag jobbar som skolbibliotekarie så vore det kanske bra att veta vad det är alla snackar om.

Och Piccadilly Circus ligger inte i Kumla av Håkan Nesser har jag läst för en massa år sedan. Jag gillar verkligen Nessers böcker och ett tag läste jag allt av honom.

O.S.A av Denise Rudberg har jag också läst. Jag hade en period då jag läste alla hennes böcker. Lättsmällt chick-lit är bra att ha tillhands ibland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar