fredag 6 juli 2012

Bokbloggsjerka - veckans fråga

Jag blir lite snurrig på dagarna när man är ledig men så såg jag att Annika hade lagt upp en ny bokbloggsjerka och det innebär ju att det är fredag.

Veckans fråga:

Vilket bokformat föredrar du?

Jag köper mer eller mindre bara inbundna böcker eftersom jag tycker det är snyggast i bokhyllan. Fast egentligen så är ju pocket mer praktiskt. Pocket är ju lättare att ta med sig och inte så tunga att hålla upp när man läser i sängen men jag får i alla fall säga inbundet för jag vill ha en snygg bokhylla.

15 kommentarer:

  1. Jag håller med om att pocket är praktiskt, men att inbundna böcker definitivt är snyggare i bokhyllan.

    SvaraRadera
  2. Inbundna böcker är verkligen finare att ha i sin hylla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är ju det och köper man inte så många böcker så tycker jag att jag kan unna mig de som är inbundna. Dessutom får man ju vänta ett bra tag till boken kommer i pocket.

      Jag lånar ju de flesta böckerna på biblioteket och då spelar inte formatet så stor roll.

      Radera
  3. Det är en svår fråga, visst gör sig inbundet snyggast i bokhyllan, men man får ju tre gånger så många böcker om man köper pocket... Jag är kluven :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju stor prisskillnad. Jag köper dock inte så himla många böcker utan brukar passa på på bokrean och önska mig när jag fyller år.

      Radera
  4. Håller med dig om att inbundna är finare :)

    SvaraRadera
  5. Inbundna är helt klart finast, men också dyrast. Har börjat gilla e-böcker mer och mer.

    SvaraRadera
  6. Jag har inte riktigt kommit igång med e-böcker men det kommer antagligen bli mer av den varan framöver.

    SvaraRadera
  7. Håller med om att inbundna böcker ser finare ut i bokhyllan. Fördelen med pocket är att de är billigare och lättare att ta med, men jag föredrar ändå böcker med hårda pärmar eftersom de håller bättre.

    SvaraRadera
  8. Det är snyggt, fast jag gillar också skönheten i en snörrät pockethylla där böckerna står i vakt och är i samma längd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om att det är snyggt när böckerna är i samma höjd.

      Radera
  9. Fast om du köper pocket så får du plats med fler böcker ;)

    SvaraRadera
  10. Bra med snygga bokhyllor!! Synd bara att det är lättare att efterleva på jobbet än hemma :-)

    /Anette Feelgoodbibliotekarien
    http://www.dorasbokprat.blogspot.se/2012/07/bokbloggsjerka-om-bokformat.html

    SvaraRadera
  11. Ja, inbundna är de som gör sig bäst i hyllan trots allt. Gillar att de kommer i alla möjliga utformningar och storlekar också så att det ser lite ojämnt ut i hyllan.

    SvaraRadera
  12. Det med att vänta är största nackdelen med Pocket, men finns boken i Pocket köper jag det.

    SvaraRadera