måndag 9 juli 2012

Debutroman om otrohet

I Dubbelexponering får vi följa två berättelser vilket man kanske förstår redan på titeln. Vi får följa Josefins berättelse om sin mans svek. Ola som mannen heter är otrogen med en yngre kvinna i tre år utan att berätta det och hade inte en väninna till Josefin sett dem så hade antagligen Josefin fått leva i ovisshet ett bra tag till. 

 I den andra berättelsen får vi följa en kvinna som är tillsammans med en äldre gift man. Till en början tror jag att det är Olas älskarinna vi följer men så är inte fallet. Kvinnan förstår att mannen inte är bra för henne men hon kan i alla fall inte bryta med honom.

Berättelsen om Josefin är den berättelse som jag fastnar mest för. Det är Josefin jag tycker synd om och kan känna sympati för. Ola blir jag bara förbannad på. Han är så snäll så om Josefin bara tar tillbaka honom så ska han bryta med älskarinnan. Han verkar inte förstå att han kanske skulle gjort det för längesedan. När Josefin får reda på att Ola låtit älskarinnan sitta barnvakt till barnen förstår hon äntligen vilken skitstövel han är. 

Jag gillar Dubbelexponering fast i skilsmässogenren är Jag älskar dig inte en klar favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar