söndag 15 juli 2012

Halvårssummering

Då har lite mer än halva året gått. Tänkte göra en liten summering för att se hur det egentligen gått.

Lästa böcker:

44 st
av dessa är 29 st barn och ungdomsböcker, 10 st var romaner, 4 var deckare och en reportagebok. 
Barn- och ungdomsböckerna dominerar som vanligt men med tanke på mitt jobb så är det ju så det kommer vara. Jag trodde kanske att jag läste mer deckare men det är ju faktiskt bara fyra stycken.

Fördelning efter författarens kön:

Kvinna 34
Man   14

För den som är snabb på huvudräkning ser ju att det blir ju inte 44 men det är ju för ibland finns det två författare till böckerna och jag räknar då båda. Kvinnorna dominerar ju starkt kan man säga.

Hur förvärvades böckerna:

Lånade på biblioteket: 35
Recensionsexemplar: 8
Hyllvärmare: 1

Det är ju inte så konstigt att de lånade böckerna dominerar totalt för alla barn- och ungdomsböckerna lånar jag ju på biblioteket. Jag har bara läst en av mina hyllvärmare vilket är mindre bra. 

Om jag fortsätter i samma takt så blir det 88 lästa böcker vilket inte är så bra då jag förra året läste 104 st. Om jag jämför med förra året så ligger jag lite efter för jag hade läst 60 böcker när det hade gått ett halvår.

Hur har det gått för er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar