torsdag 26 juli 2012

I min bokhylla: U

Då var det dags för bokstaven U i titelalfabetet. Jag hade inte så himla många böcker på U, endast sex stycken. Jag valde fyra att presentera för er. Böcker på de andra bokstäverna hittar ni här.


Ursäkta att man vill bli lite älskad av Johanna Thydell är en härlig bok. Thydell är en av mina favoritförfattare när det gäller ungdomsböcker. Jag gillar verkligen hennes sätt att skriva.

Utanmyr av Sofia Nordin har jag inte läst. Boken vann jag i en tävling för inte så länge sedan. Sofia Nordin är en annan av mina favoritförfattare.

Utvandrarna av Vilhelm Moberg har jag inte heller läst. Det känns som det är en bok som jag verkligen borde läsa.

Ursinne av Salman Rushdie har jag inte heller läst. Jag blev väldigt förtjust i Rushdie efter att jag läst Midnattsbarnen men sen har det inte blivit något mer. Får se om jag tar tag i denna snart.

2 kommentarer:

  1. Mobergs serie med bland annat Utvandrarna känner jag att jag verkligen vill läsa någon gång, borde ta tag i det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det borde man verkligen göra men den är ju så tjock.

      Radera