onsdag 11 juli 2012

Min bokhylla

Då det är så tråkigt väder körde vi igår till Ikea och inhandlade nya bokhyllor. Det blev en bred och en smal så att jag skulle kunna få till en hörna. Så nu på morgonen har det flyttats böcker. På bilden ser ni mina skönlitterära böcker från A till Ö. I dessa hyllor finns inga pocket och ungdomsböckerna står i en annan hylla.

Som ni ser så finns det fortfarande lite plats kvar fast jag har nog några böcker på vift i huset som ska in här. Men det finns nog utrymme till att köpa några böcker till.

Mitt jobb med att lägga in alla mina böcker i min virtuella bokhylla är snart också klart så nu kan jag få ut massa statistik.

4 kommentarer:

  1. Vad innebär en virtuell bokhylla? Låter intressant!

    SvaraRadera
  2. Vet inte om virtuell bokhylla är rätt ord men jag kallar den det i alla fall. Jag har lagt in alla mina böcker i ett program på datorn. Jag lägger in författare, titel, utgivningsår, antal sidor, förlag och vilken genre boken är. Så nu kan jag få ut en himla massa statistik. Jag kan tex se att jag har alldeles för många böcker som står i hyllan som jag inte läst.

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev i bokhyllorna! :) Det här med virtuell bokhylla lät ju himla spännande, hur gör du det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev faktiskt rätt nöjd med min nya bokhylla och ska försöka ha lite ordning där.

      Min virtuella bokhylla har min sambo gjort till mig. Han gillar att programmera så jag bara berättade hur jag ville ha det så fixade han det. Den är dock inte fin design mässigt men det blir väldigt praktiskt när man ska hålla reda på vilka böcker man har.

      Jag kommer nog lägga ut den på bloggen om ett tag så håll utkik.

      Radera