torsdag 19 juli 2012

Ny erfarenhet

Känns som jag är en av få som inte lyssnar på sommarpratarna. Det skrivs en hel del om det i bloggvärlden. Under åren har jag blivit nyfiken men jag lyssnar väldigt sällan på radio så därför har det inte blivit av. Men så läste jag Enligt O:s inlägg om några sommarpratare som hon gillade. Enligt O har oftast bra smak så jag tänkte att nu är det dags att ge det en chans. Än så länge har jag bara lyssnat på ett program. Jag valde Anja Pärsons program dels för att Enligt O rekommenderade det och eftersom det har pratats en hel del om det programmet.  Om jag har förstått det rätt är det i programmet första gången Anja berättar för den breda allmänheten att hon är homosexuell. Ett bra och intressant program så nu ska jag lyssna vidare. Frågan är vem jag ska börja med?

Några andra som jag är nyfiken på är:

Klara Zimmergren
Emma Wiklund
Jenny Jägerfeld
Martina Haag

Lyssnar ni på sommarpratarna? Har ni någon ni rekommenderar?

6 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt aldrig lyssnat, vilket nog beror på att jag inte är någon stor radiolyssnare. Tänker ibland att jag kanske skulle, men nja. Kanske, kanske inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ingen radiolyssnare heller. Men så kom jag på att man kan ju faktiskt lyssna när man sitter i bilen, när man tex ska åka långt.

      Radera
  2. Jag har aldrig lyssnat men i år tänkte jag göra det eftersom alla pratar så om det men det har fortfarande inte blivit :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner igen det där. Det är så mycket man ska och har jag tid över så är det läsningen som blir prioriterad.

      Radera
  3. Om du följer den här länken så kan du se vilka jag rekommenderar så här långt av Sommar i P1.
    http://sincerelyjohanna.blogspot.se/2012/07/sommar-i-p1.html

    Fin blogg du har. Hittade hit via jerkan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Johanna! Ska gå in ock kika på vilka du rekommenderar.

      Radera